Ledigheten gick snabbt – vill inte åka hem!

nyhet_150928_1

En av alla miljoners miljoner
vinrankor i Napa Valley.

Söndag kväll i San Francisco. Jag börjar bli lite stressad för att jag ska åka hem i morgon märker jag. Det finns så mycket jag vill göra, så mycket jag vill se och tiden har gått så fort att jag inte riktigt tycker att jag hunnit med. Jag kan inte påstå att jag är så väldigt intresserad av att åka hem, men jag måste hem och jobba så att jag kan göra fler sådana här resor.

Ikväll ville jag gå på bio, men jag har prioriterat bort det. Jag har två större biografer en minut från hotellets dörr, men jag måste gå igenom resväskan och förbereda inför hemresan. Just nu har jag istället på TVn där 60 Minutes visar en intervju med Vladimir Putin och kl 20 kör de en intervju med Donald Trump. Efter det är det dubbelavsnitt med CSI och det är originalet från Las Vegas – den version jag gillar bäst.

Ätit har jag gjort också. Var ute några ärenden efter besöket i Sonoma och Napa Valley och tog då vägen om Bristol Farms för att köpa en sallad även i kväll. De har en fräsch buffé där både varm och kall mat och den är jättebra. Hade tänkt ta den på Whole Foods istället för att variera, men det är lite längre att gå och jag ville inte slösa bort någon tid. Men jag går kanske dit i morgon – vill ha med mig carob nibs hem. Det är ett substitut för choklad och smakar som en blandning mellan just choklad och kola. Carobpulver kan jag köpa hemma, men nibs (småbitar) har jag inte sett.

Besöket i Sonoma och Napa var bra, men vinrankorna hade inte ändrat färg än så allt var grönt. Jag hade hoppats på ett hav av höstfärger ute i lundarna. Tre vingårdar besöktes. De två första var mindre gårdar som endast höll på med ekologiskt vin och vad jag anser om ekologiskt vet ni som känner mig IRL. Vinet från de här båda gårdarna kan inte köpas någon annanstans än just på gården – den första heter Nicholson Ranch och den andra Madonna Estate. Den tredje gården var Sutter Home strax utanför Yountville där vi åt lunch. Bilder finns under San Francisco / Sonoma & Napa Valley.

