Bowling och indiskt på födelsedagen

nyhet_150925_1

Syster, 11-årige Brutus, 10-årige Liam och födelsedagsbarnet.

Nu håller jag på att packa ihop inför morgondagens avfärd till San Francisco. Vi kör härifrån redan kl 5 i morgon bitti. En kvart hit eller dit när man ändå måste stiga upp långt innan ljusets ankomst spelar ingen roll och jag tillhör dem som vill vara ute i god tid. Man vet aldrig vad som kan hända på vägen och det tar ca 40 minuter till flygplatsen.

Idag har det varit födelsedag och den inleddes med en lat morgon – eller ja, morgonpromenad blev det, men sedan drog jag benen efter mig och tog bussen till Kelowna först vid halv tolv. Besök i några butiker och sedan åt jag veganlunch på nyöppnade Naked Café.

När min syster kom hem från sin skola åkte vi till en bowlinghall för att sonen vill ha mys med sin mamma på fredagar. Jag vann första omgången och sedan utklassade min syster mig och sonen. Hmmm!

Kvällens födelsedagsmiddag kom från en indisk restaurang. Jag fick välja inriktning och tog då indiskt och det står högt i kurs i det här huset så ingen blev ledsen.

Dagen avslutades med en familjebild som togs av pappa i huset. Med tanke på att han är fotograf är den inte genial, men jag bjuder på det.

