Ögonen har trillat ur sina hålor idag

nyhet_150921_1

Detta är första bilden jag tittar på – är alla här så kan jag vara nöjd med dagens arbete!

Tillfälligt inne på hotellet. Tömmer kameran, kollar mailen och stoppar en glutenfri brödbit i munnen. Jag ska äta indiskt idag och de öppnar middagsserveringen kl 17. Det blev ingen lunch innan idag så jag måste ha en ”light snack” innan indiern öppnar. Därefter funderar jag på att gå på bio och se Black Mass och så måste jag in en sväng om Safeway också och fylla på matförrådet inför morgondagens heldagsutflykt.

Den här dagen är jag mycket nöjd med. Jag har vandrat runt som i ett pussel med en miljon bitar och det är verkligen som det står i rubriken – ögonen har trillat ur sina hålor för att jag sett berg och annan natur som är alldeles, alldeles magiskt. Det är helt otroligt! Så mycket fint det finns att titta på! Jag känner mig lyckligt lottad som kan vara ute och lufta mig på det här viset.

322 bilder från dagen har jag i kameran. Jag vet inte var jag ska börja! Eller jo, sortera dem på de olika områden där jag varit. 108 CAD, eller ca 700 svenska riksdaler, betalade jag för dagen och det var värt varenda cent. Det finns inte en chans att jag utan guidad tur hade hunnit med allt det jag fått se och göra idag och ekonomiskt har det inte varit ofördelaktigt heller. Jag åkte t ex Banff Gondola och hade jag ”kommit från gatan” och köpt en biljett dit hade jag fått betala 40 CAD. Båtturen på Lake Minnewanka tror jag gick lös på 50-55 CAD så dagens tur via Viator var ren vinst. Bra kombinerad busschaufför och guide dessutom. Å den japanske guiden på Lake Minnewanka var lysande. Så jag är mycket nöjd med dagen! Jag tror att jag är lite kär i Kanada faktiskt.

